باز هم احمدی نژاد و تشنج آفرینی بی فایده!

احمدی نژاد: وجود رژیم صهیونیستی بدترین اهانت به بشر است
وی افزود: احساسات قلبی خود را نثار امام رضا (ع) می کنم و می دانم که احساس مسیح هم احساسات بسیار مثبتی در راستای احساس امام رضا است.

مهر: رئیس جمهور با بیان اینکه وجود رژیم صهیونیستی بدترین اهانت به بشر است، گفت: این رژیم جنایتکار در مناطق ما و فلسطین خود را تحمیل می‌کند و به زور‌گویی می‌پردازد.

محمود احمدی نژاد شامگاه یکشنبه در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ونزوئلا در محل تالار آیینه حرم امام رضا (ع) در مشهد ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور ونزوئلا افزود: خیلی خوشحالم پایان دیدار رئیس جمهور ونزوئلا از ایران با زیارت امام رضا(ع) مقارن شد.

وی خطاب به رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: اینجا حرم امام رضا(ع) انسانی کامل و یارو یاور همه انسانهای دنیا و عدالت جویان است.

احمدی نژاد افزود: حضور رئیس جمهور ونزوئلا در اینجا نشان دهنده عمق اعتقادات مشترک دو ملت و نشان عمق روابط برادرانه و پایدارانه دو کشور است.

وی با بیان اینکه پذیرایی از رئیس جمهور ونزوئلا در مقدس ترین مکان ایران نشان دهنده احترام ایران به ملت ونزوئلا است، عنوان کرد: این دیدار در این مکان مقدس نشان دهنده آن است که دلها و اندیشه های ما به طور کامل با هم پیوند خورده و در دفاع از حقوق ملت و دفاع از مظلومان جهان در کنار یکدیگر خواهیم بود.

وی افزود: همچنین برای پیشرفت کشورهایمان در برابر زیاده‌ خواهی‌های استکبار تا آخر ایستاده‌ایم و هر دو ما برای تمهید مقدمات عدالت جهانی تلاش خواهیم کرد و این نیز ارتباطی اعتقادی و آرمانی است.

رئیس جمهور کشورمان ‌با اشاره به سفر چاوز به ایران عنوان کرد: دیروز و امروز تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که در همین راستا در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط و همکاری‌ها خواهیم بود.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش به حضور پایگاه های استکباری در آمریکای جنوبی اشاره کرد و گفت: لازم است در اینجا بگویم و اعلام کنم که ما سیاستهای توسعه‌طلبانه قدرتهای استکباری را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که کسانی با شعار تغییر سرکار آمدند، این تغییر را در عمل نشان می دهند، خاطرنشان کرد: دوران فریب دادن ملتها به پایان رسیده و اینکه شما از طرفی شعار صلح و دوستی می دهید و از طرفی پایگاه های نظامی خود را گسترش می دهید یک فریب آشکار است.

احمدی نژاد وجود رژیم صهیونیستی را بدترین اهانت به بشر عنوان کرد و ادامه داد: این رژیم را جنایتکاران بین المللی به ما و ملت فلسطین تحمیل کردند و ملتها این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسند زیرا این رژیم مانند یک موجود خارجی آلوده ای است که وارد بدن ملتهای منطقه شده و به همین دلیل همه ملتها برای نابودی این موجود میکروبی به فعالیت خود می دهند.

وی افزود: تجربه تاسیس رژیم صهوینیستی شکست خورده و قابل تکرار در سایر نقاط جهان نیست و هرکس بخواهد این تجربه را تکرار کند از قبل شکست وی مشخص است.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به این مطلب که ما تحت هر شرایطی در کنار ملتهای کلمبیایی و به ویژه کشور ونزوئلا خواهیم بود، اضافه کرد: مطمئنم دولت ونزوئلا با روحیه انقلابی بر تمام‌ قدرت‌ها غلبه خواهد کرد و نیز ما در کنار آنها خواهیم بود.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه این نشست و در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران توجه بسیار زیادی به خدا دارند و در مقبره ای که با حضور احمدی نژاد به زیارتش آمدیم مکانی بسیار مقدس است و من به عنوان یک مسیحی این احساس را به خوبی دریافت کردم و تبریکات قلبی خود را نثار همه مردم ایران می کنم.

وی افزود: احساسات قلبی خود را نثار امام رضا (ع) می کنم و می دانم که احساس مسیح هم احساسات بسیار مثبتی در راستای احساس امام رضا است.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه مسیح دوباره زنده خواهد شد و به همراه حضرت مهدی قدرت را به دست خواهند گرفت، گفت: آنان زنده اند و روزی باز خواهند گشت و دنیا را پر از عدالت خواهند کرد.

هوگو چاوز در ادامه به موضوع تجارت بین دو کشور اشاره کرد و افزود: تجارت موضوعی است که باید به آن توجه کنیم و از آن بستر به چشم اندازهای آینده برسیم و باید بتوانیم اتحاد موجود را که بین دو کشور وجود دارد هویت بخشیده و شکل دهیم و اقدامات اقتصادی و همکاری های تجاری و تبادل تکنولوژی و نیروی انسانی کمک خواهد کرد تا به عدالت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اسناد دیگری هم علاوه بر موضوع تجارت به امضا رسید، گفت: این خیلی خوب است که مردم در همه این اسناد تجاری بین دو کشور اطلاع داشته باشند.

رئیس جمهور ونزوئلا در قسمت دیگری از سخنانش به بانک دو ملیتی ایران - ونزوئلا که هم اکنون وجود دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: دیروز جلسه هماهنگی مجمع این بانک دو ملیتی برگزار شد و قرار شد در مدت 30 روزه هر یک از کشورها 30 میلیون دلار را به آن واریز کنند.

وی با بیان اینکه مجمع صندوق مالی پروژه های ایرانی ونزوئلایی نیز برگزار شد، ادامه داد: در این مجمع به موضوعاتی همچون تبادل محصولات، تکنولوژی، مواد غذایی، دارو و مواد اولیه ساخت و ساز و مواد خام برای صنایع و ... پرداخته شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی