جریان احمدجنتی، دبیر شورای نگهبان، و مرگ مشکوک سید رضا زواره ای








جریان احمد جنتی و فوت زواره ای
(بر گرفته از وبلاگ خواهان صلح)
سید رضا زواره ای معروف به بولدوزر انقلاب بود. او رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عضو شورای نگهبان بود. چندی پیش یکی از نزدیکانش درباره مرگ مشکوک زواره ای گفت: سال 84 و پس از رد صلاحیتش وی تلویحا احمد جنتی را تهدید می کند. به واسطه شغلش در سازمان ثبت اسناد مي دانست که احمد جنتي چگونه املاک روستاييان بيچاره در حوالي ورامين، تهران، قم، شميران و... را بنام خود کرده است. او اضافه کرد: وقتي در انتخابات هشتم رد صلاحيت شد، درنامه اي به احمد جنتي اعلام مي کند که اگر صلاحيتش تاييد نشود، مسائل پشت پرده وي را افشاد خواهد کرد. پس از آن طی گفت و گویی تلفنی با جنتی تهدید به افشا گری می کند. همان زمان تهدید به افشای محمدی گلپایگانی نیز می کند. رئیس دفتر مقام رهبری هکتارها از زمین های حسن آباد تهران را به نام خود کرده بود. او موفق نمی شود و شهریورماه سال 84 در حالی که روی زمین پدری در ورامین در حال کشاورزی بود، فوت کرد.علت مرگ سکته قلبی عنوان شد ولی به گفته شاهدان وی لحظاتی قبل از مرگ خون بالا آورده بود. یکی از نزدیکانش در این باره می گوید: "غذاي وي بوسيله زهر مسموم شده بود." او این ادعا را پس از یادآوری تهدید زواره ای به مرگ از سوی افرادی ناشناس دو روز قبل از مرگش، مطرح می کند."همان زمان، برادرزاده زواره ای در گفت و گو با خبرگزاری ها با بیان اینکه در آخرین لحظات حیات در کنار وی بود، گفته بود: "عمویم در قلبش احساس سنگینی می کرد و به من گفت برایم آب بیاور و مرا باد بزن ، ولی بعد از چند دقیقه بیهوش شد و فوت کرد."ماجرا وقتی جالب تر می شود که پس از مرگ وی بسیاری از پرونده های زمین خواری از جمله پرونده های ع-ک وزیر سابق، م-س-ک وزیر سابق، س-ج-الف یکی از سفرای ایران در جنوب شرق آسیا و مرحوم مهندس ف مقاطعه کار معروف و... مختومه اعلام شدند. (ببخشید نمی توانم اسم بیاورم چون همگی تبرئه شدند.) به این ها اضافه کنید نزدیک 200 هکتار زمین های دماوند کیهان که دیگر بررسی فروش یا تغییر کاربری آن غیر ممکن است.
شاید بعدها بیشتر روشن شود؛ زواره ای که 9 سال ریاست ثبت را برعهده داشت و غیر از آن 8 سال عضو حقوقدان شورای نگهبان و قائم مقام جنتی بود. چه رازهایی در سینه داشت.
اما درباره رد صلاحیت زواره ای در سال 84 از یکی از معممین پرسیدم؛ "وقتی از جناح چپ آقای معین و مهرعلیزاده را که رد کردند، زواره ای را هم از جناح راست رد کردند. شورای نگهبان مثلا می خواست اعلام کند که ما جناحی عمل نمی کنیم. در کوران بحث های انتخاباتی نام زواره ای به فراموشی سپرده می شود و مقام رهبری چون درخواستی از سوی زواره ای مطرح نشده بود تنها درباره معین و مهرعلیزاده حکم حکومتی می دهد. زواره ای هزینه بازی های جناح های سیاسی شد".
http://www.rso.blogfa.com/post-325.aspx

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی