ارتش عراق پایگاه اشرف، محل اسقرار سازمان مجاهدین خلق را تصرف کرد!

















عراق / مجاهدین
تصرف پایگاه اشرف توسط ارتش و پلیس عراق
به قلم : رحمت قاسم بیگلو
تاریخ انتشار مقاله 28/07/2009 به روز شده 28/07/2009 17:05 TU
چاپ کنید
بفرستید
نظر بدهید
نیروهای مشترک ارتش و پلیس عراق امروزسه شنبه در یک سلسله عملیات وسیع با صدها تن از نفرات خود، با حمله به پایگاه "اشرف" محل استقرار اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران کنترل پایگاه را به دست گرفتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، یک مقام نظامی ارتش عراق در بعقوبه در مورد حملات امروز گفت ، مذاکرات برای ورود مسالمت آمیز نیروهای عراقی به پایگاه اشرف به جائی نرسید ، از این رو تصمیم گرفته شد پایگاه با توسل به نیروی نظامی تحت کنترل درآید.
یک سخنگوی ارتش عراق نیز با تائید تصرف پایگاه اشرف اظهار داشت که برای این امر به دستور دفتر نخست وزیری عراق دو لشکرمتشکل از چهارصد تن از نفرات ارتش و پلیس از دو استان "دیاله " و "تصره " عملیات نظامی علیه پایگاه را بر عهده داشتند.
به گفته یک سخنگوی پلیس، مجاهدین کوشش کرده اند بطورغیرمسلحانه و با استفاده ازامکانات اولیه به مقاومت بپردازند و نیروهای عراقی نیز از باتوم های برقی برای کنترل آنها سود جویند.
متقابلاً سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد نیروهای ارتش با استفاده از "بلدوزر" با ویران کردن درب ورودی پایگاه وارد اشرف گردیده و علیه نفرات مستقر در پایگاه از گاز اشک آوراستفاده کرده اند.
سازمان مجاهدین خلق ایران، امریکا را مسئول حفاظت از جان ساکنین اشرف دانسته و از دبیر کل سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر بین المللی خواسته است برای متوقف کردن یورش نیروهای نظامی حکومت عراق دست به اقدام فوری به زنند.
تیغونک، ضمن محکوم کردن اقدام ارتش عراق در اشغال مقر سازمان مجاهدین خلق ایران، این عمل را ناشی از بده بستان های پشت پردۀ دولت عراق و رژیم جمهوری اسلامی ایران دانسته و از سازمان ملل، دولت آمریکا و سایر ارگان های بشر دوستانه می خواهد به مسئولیت خود عمل کرده و حفاظت جان افراد مستقر در اردوگاه اشرف را بعهده بگیرند.
تعرض به مجاهدین، خلاف تمامیِ میثاق های بین المللی است و دولت آمریکا بعنوان دولت اشغالگر در حیات سیاسیِ عراق، موظف است تا ضمن تضمین سلامت و آزادی این افراد، موجبات انتقال آنان را به کشور ثالث و هر یا جا که آنان بخواهند، بجز ایران که خطر جانی در کمین آنان است، اقدام نماید.
برای روشن شدن اذهان، تیغونک، اعلام می دارد که هیچ گونه بستگی فکری، غیر فکری و تشکیلاتی با سازمان مجاهدین خلق نداشته و دفاع از آنان در شرایط فعلی نباید بعنوان هواداری از این جریان تلقی شود.
این اقدام صرفا یعنی محکوم کردن اقدام دولت عراق در اشغال مقر مجاهدین، از زاویۀ دفاع از حقوق شهروندی و ضرورت دفاع از بیانیۀ حقوق بشر که تمامیِ افراد را در بر میگیرد، انجام می پذیرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی