چند خبر کوتاه




* طی روزهای گذشته و بدنبال فتواهای آیت الله حسینعلی منتظری که در آن رفتار حکومتیان و از جمله آیت الله خامنه ای را زیر سئوال برده بود، آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله شبیر زنجانی با ایشان در اقامتگاه تابستانی اش، روستای خاوه، در حومۀ قم ملاقات کردند.

هنوز جزئیات بیشتری از این ملاقات اعلام نشده، اما تحلیلگران سیاسی، چنین اتفاقی را کاملا مهم توصیف کرده و آن را با مسائل جاری ایران بویژه انتخابات جنجالیِ خرداد مرتبط می دانند.

* آقای میرحسین موسوی، رهبر جنبش ضد کودتایی، روز گذشته بار دیگر بر ادامۀ اعتراضات علیه آنچه وی غیرقانونی بودن دولت می نامد، تاکید کرده تمامی اعیاد پیش روی از جمله پانزده شعبان،را فرصت هایی دانست که مردم باید بهنگام برگزاری آن ها مطالبات خود را پی گیرند.

او بار دیگر بر مسالمت آمیز بودن این اعتراضات و ادامۀ آن تا تحقق اهدافش تاکید داشت.

یادآور می شود که آقای موسوی و آقای کروبی دیگر چهرۀ معترض چند روز پیش با ارسال نامه ای از وزیر کشور خواسته اند که مجوزی برای گردهمایی در روز پنج شنبه هشتم مرداد برای برگزاری مراسن چهلم جانباختگان اولین گروه از جانباختگان اعتراضات اخیر(از جمله ندا آقاسلطان)، دریافت دارند.

این درخواست از سوی وزارت کشور رژیم، تاکنون بی پاسخ مانده است.

* قاضی سعید مرتضوی، از چهره های بسیار منفور. در واکنش به دستور شاهرودی، که گفته بود کلیۀ باز داشت شدگان باید در طی یک هفته تعیین تکلیف شوند، گفت: بقیۀ بازداشتی هایی که تا کنون آزاد نشده اند؛ اغتشاش گر هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی