آقاتهرانی دستور کشتن می دهد


آقاتهراني: اينها منافق اند، برخورد کنيد
5 مرداد 1388 ساعت 9:48
معلم اخلاق کابينه دولت نهم بار ديگر در نطق خود در مجلس روايت هايي از امام علي(ع) آورد تا نتيجه گيري کند تمام برخوردها با بازداشتي ها حق است چون منافق هستند. وي گفت؛ «گاهي يک آشوب و نفاقي در يک منطقه ايجاد مي شود که پشتوانه ندارد و اين فرق مي کند با زماني که يک اغتشاشي که در بيرون هدايت مي شود، ايجاد شود.» او پاسخ نماينده اقليت، پزشکيان، را که از امام علي(ع) روايت کرده بود اسلام دين تساهل و تسامح، محبت و مهرباني است و اشاراتي به بيانات حضرت مولا اميرالمومنين داشت، اين طور پاسخ داد؛ برخي از دوستان مي گويند حضرت اميرالمومنين که منافقان را گردن زدند، بايد بگويم اين هر دو، درست بوده، اما کامل نيست. در قرآن در سوره مبارکه عنکبوت آمده است؛ آيا مردم مي پندارند که گفتند ايمان آورديم ما پذيرفتيم و اينها به فتنه نمي افتند؟ وي با بيان اينکه معناي فتنه، آشوب، اضطراب و زد و خورد است که بر اثر اختلافات سليقه پيش مي آيد، به بخشي ديگر از اين آيه مبني بر اينکه اين امر هميشه پيش از اين نيز بوده است اشاره کرد و اظهار داشت؛ نکته جدي اين است که انسان در اين امتحانات قبول شود و بتواند درست با اين امتحانات برخورد کند. آقا تهراني هزار دليل و برهان آورده تا برخورد با بازداشت شدگان را توجيه کند؛ در خصوص اينکه گفته شده برخورد اهل بيت با منافقان چگونه بوده است، بايد گفت از حضرت امام صادق(ع) سوال شد چطور شد در جنگ نهروان وقتي خوارج فرار کردند، حضرت اميرالمومنين (ع) فرمودند رهايشان کرده و تعقيب نکنيد، اين کار را نکردند که اتفاقاً ابن ملجم، قاتل حضرت مولا جزء همين افراد بود. اما در جنگ صفين، وقتي معاويه، به عنوان يک منافق شکست خورد، او را تعقيب مي کنند و حضرت مي فرمايند کساني را که فراري مي شوند تعقيب کرده و با آنها برخورد کنيد. امام در بيان علت مي فرمايند به اين دليل که آنها عقبه دارند ولي اينها عقبه ندارند. گاهي يک آشوب، نفاق و سر و صدايي در يک منطقه بلند مي شود که پشتوانه ندارد و اين فرق مي کند با زماني که يک آشوب و اغتشاش ايجاد مي شود که آن را از بيرون هدايت مي کنند.
تیغونک:
بخوانید و خود قضاوت کنید!
رهبران دین و دولت در نظام اسلامی حاکم بر ایران چه بیشرمانه کشتار جوانان و حق طلبان را توجیه کرده و فرمان قتل عام می دهند.
مردم چاره ای ندارند جز این که مبارزه کنند تا این حکومت مردم کش و ضد بشری را از ریشه برکنده و حکومتی مبتنی بر انسان دوستی، برابری طلب و مدرن که در آن آحاد مردم در برابر قانون و حقوق اجتماعی برابر بوده و دین و سیاستش جدا و هر یک در حوزۀ وظیفۀ خود عمل کنند، برپای سازند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی