بيش از ۱۰۰ شاعر در بيانيه ای جوايز ادبی دولت کودتا را تحريــــم کردند


حزب ايران سرفراز: بيش از ۱۰۰ شاعر با انتشار بيانيه‌ای در اعتراض به حوادث اخير ايران، جوايز ادبی دولتی را تحريم کردند.

در بيانيه اين شعرا از اينکه حرکت مردم ايران به سوی ,دموکراسی و صلح, با ,ظلم, مواجه شده، اظهار تاسف شده است.

آنها اعلام کرده‌اند که روايت ,قساوت‌هايی, که بر آنها و مردم ايران ,در اين صحنه مي‌رود، هر کدام شعری ناسروده, است.

امضاکنندگان اين بيانيه افزوده‌اند که در حوادث پس از انتخابات ايران، آثار بسياری از شاعران ,زير تيغه سانسور, رفته و برخی از آنها ,تهديد و زندانی, شده‌اند.

آنها اعلام کرده‌اند که به نشانه ,اعتراض به فضای حاکم بر کشور و همدلی با مردم, از شرکت در مسابقات ادبی دولتی خودداری مي‌کنند و اجازه‌ شرکت دادن ,خودسرانه‌, آثارشان را در اين مسابقات نخواهند داد.



شاعران امضاکننده اين بيانيه اعلام کرده‌اند که به نشانه ,اعتراض به فضای حاکم بر کشور و همدلی با مردم, از شرکت در مسابقات ادبی دولتی خودداری مي‌کنند و اجازه‌ شرکت دادن ,خودسرانه‌, آثارشان را در اين مسابقات نخواهند داد

اين بيانيه را شاعرانی همچون کبوتر ارشدي، شاهرخ تندروصالح، على ثباتى، سپيده جديرى، شيما کلباسى، عليشاه مولوي، کيوان مهرگان، پرتو نورى‌علاء، و مريم هوله امضا کرده‌اند.

در اعتراض به حوادث رخ داده پس از برگزاری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، بيش از ۱۵۰ کارتونيست، دهمين دوسالانه بين‌المللی کاريکاتور تهران را تحريم کرده‌اند.

بيش از ۱۳۰ مستندساز ايرانی نيز با انتشار بيانيه‌ای اعلام کردند که در سومين دوره جشنواره بين‌المللی ,سينما حقيقت, شرکت نخواهند کرد.

پيش‌تر ۱۲ کارگردان سينما نيز با انتشار نامه‌‌ای با ابراز نگرانی از وضعيت کنونی ايران، خواستار پاسخگويی نمايندگان مجلس در برابر سوگندشان شده‌ بودند.

کارگردانان سينما در نامه خود از نمايندگان مجلس پرسيده‌اند: ,ميان مضمون آن سوگند به خداوند و کتاب الهی با مصائبی که امروز بر مردم توفان‌زده کشورمان مي‌رود، چه نسبتی وجود دارد؟,

گروهی از بازيگران سينما و تئاتر هم در چهارم شهريور ماه در نامه‌ای از نمايشنامه‌نويسان خواستند که راوی ,صادق, وقايعی باشند که اين روز‌ها مقابل چشمانشان است.

حوادث پس از انتخابات ايران که با معرفی محمود احمدي‌نژاد به عنوان ,پيروز, آغاز شد، ده‌ها کشته و مجروح برجا گذاشته است. تعداد بسياری از معترضان به نتيجه انتخابات نيز در بازداشت به سر مي‌برند که از سرنوشت بسياری از آنها اطلاعی در دست نيست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی