رئیس دولت کودتا در نیویورک آغاز اعتراضات جهانی ایرانیان

• محمود احمدی نژاد رئیس دولت کودتایی ایران روز گذشته وارد نیویورک شد و قرار است امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند. ایرانیان مخالف حکومت کودتا برای اعتراض به این سفر که با محور مشترک «احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست» صورت می گیرد برنامه های متعددی تدارک دیده اند که از دیروز و همزمان با حضور احمدی نژاد در نیویورک آغاز شده است و قرار است امروز همزمان با سخنرانی او در شهرهای بزرگ جهان با برگزاری تظاهرات اعتراضی ادامه یابد ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۱ مهر ۱٣٨٨ - ۲٣ سپتامبر ۲۰۰۹


محمود احمدی نژاد رئیس دولت کودتایی ایران روز گذشته وارد نیویورک شد و قرار است امروز - به وقت محلی - در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند. ایرانیان مخالف حکومت کودتا برای اعتراض به این سفر که با محور مشترک «احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست» صورت می گیرد برنامه های متعددی تدارک دیده اند که از دیروز و همزمان با حضور احمدی نژاد در نیویورک آغاز شده است و قرار است امروز همزمان با سخنرانی او در شهرهای بزرگ جهان با برگزاری تظاهرات اعتراضی ادامه یابد.

شروع اعتراضات در نیویورک
رادیو فردا - روزبه میرابراهیمی: درست در ساعاتی که محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که از روز چهارشنبه رسما آغاز می‌شود وارد نیویورک شد، اولین گردهمایی ایرانیان مقیم این شهر علیه وی نیز برگزار شد.
در ساعات آغازین سه‌شنبه شب به وقت محلی، جمعی از ایرانیان به دعوت گروه «صداها برای ایران» در پارکی نزدیک سازمان ملل گردهم آمده بودند تا «کلیپی» از صداهای مردم ایران را برای عموم به نمایش بگذارند.
اما ابتکار جالب این «اکران» صفحه انسانی پروژکتور پخش فیلم بود. جمعی از ایرانیان داوطلب با لباس‌های سفید در کنار هم دیوار انسانی را ساخته بودند تا نقش صفحه سفید پروژکتورهای پخش فیلم را بازی کنند.
فیلم کوتاه نمایش داده شده مروری بر اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بود که با صدای شهروندان داخل ایران که اعلام می‌کردند «احمدی‌نژاد رئیس جمهور من نیست» همراه بود.
در فیلم جدا از مروری بر اعتراض‌های پس از انتخابات، گزیده‌ای از بازتاب‌های بین‌المللی حوادث انتخابات در رسانه‌های خارجی نیز دیده می‌شد.
پیش از تاریک شدن هوا و آغاز نمایش فیلم، تیم رکاب‌زنان ایرانی که از تورنتوی کانادا تا نیویورک را با شعار «حقوق بشر» رکاب زده بودند به تجمع‌کنندگان پیوستند و مورد استقبال حاضران قرار گرفتند.
در کنار مکانی که قرار بود این مراسم برگزار شود، تجمع بزرگی نیز از سوی برخی گروه‌های یهودی ضد اسرائیل برگزار می‌شد که پلاکاردهایی علیه اسرائیل به همراه داشتند.
در جمع ایرانیان حاضر گروه‌های زیادی بودند که تازه از ایالت‌های دیگر به نیویورک رسیده بودند. برخی گروه‌ها نیز از اروپا به نیویورک رسیده بودند.

معترضان از کانادا و سراسر امریکا می آیند
سایت روز نوشته است: وال استریت ژورنال هفته گذشته در مقاله ای گزارش داد که یک گروه از کانادایی های ایرانی تبار قصد دارند از تورنتو خود را با دوچرخه به نیویورک برسانند تا در اعتراضات شرکت کنند. همچنین بسیاری از ایرانیان از سراسر آمریکا با کرایه کردن اتوبوس و سازماندهی مسافرت های دستجمعی، در صدد رساندن خود به نیویورک هستند. به عنوان مثال دانشجویان ایرانی دانشگاه های مریلند، جورج میسون، و پنسیلوانیا اتوبوس هایی را به این منظور کرایه کرده و دست به تبلیغ وسیعی زده اند تا تعداد هرچه بیشتری را با خود همراه کنند.
این روزنامه تعداد ایرانیانی را که در این حرکت اعتراضی در نیویورک شرکت می کنند هزاران تن برآورد کرده و از تدارک اعتراضات همزمان در سایر شهرهای آمریکا و اروپا از قبیل لس آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو، پاریس، آمستردام، برلین، هامبورگ، مونیخ، و لندن خبر داده است.
بر اساس این گزارش یکی از گروه هایی که به مناسبت سفر محمود احمدی نژاد، از مردم برای شرکت در اعتراض در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک دعوت کرده "صداهایی برای ایران" نام دارد. این گروه در اعلامیه ای که با عنوان "هفته عمل - نه به احمدی نژاد، آری به حقوق بشر" منتشر کرده، خواسته است احمدی نژاد به عنوان مسوول "جنایاتی" شناخته شود که بر مردم ایران رفته است.
از سوی دیگر گزارش ها از برنامه ریزی برای برگزاری یک نشست اعتراضی در ۴ مهر حکایت دارد. این نشست روز شنبه از ساعت ۹ صبح تا چهار بعدازظهر در کلیسای "ریورساید" نیویورک و با سخنرانی عبدالکریم سروش، حمید دهباشی و اکبر گنجی برگزار خواهد شد.


اولین مصاحبه ی مطبوعاتی احمدی نژاد
رئیس دولت کودتا در نخستین روز ورود خود به نیویورک در یک کنفرانس خبری با سردبیران ارشد و خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان شرکت کرد.
او در در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره کشته شدن عده ای در حوادث پس از انتخابات پرسید گفت : ما مخالف هرنوع خونریزی هستیم ، انها که کشته شدند هموطنان ما بودند و مقصر نبودند بلکه مقصر اصلی برخی سیاسیون هستند و من از دستگاه قضائی خواسته‌ام این موضوع را پی‌گیری کند.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: متاسفانه حدود سی نفر در این حوادث کشته شدند، که البته در امریکا روزانه بیش از این تعداد بدست پلیس کشته می‌شوند که ما برای همه متاسفیم و آرزو می کنیم روزی اسلحه‌ها به قلم تبدیل شوند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دولت وی در کشته شدن این افراد نقش داشته است، گفت: در شرایط آشوب اینگونه موارد بروز می‌کند که دولت ایران در بروز آن نقشی نداشته است ،برخی دولت‌های غربی در این حوادث نقش بارزی داشتند که البته در آن عده‌ای از طرفداران دولت و رهگذران نیز کشته شدند و ما تلاش می‌کنیم راه‌های دخالت بیگانگان را ببندیم تا چنین حوادثی تکرار نشود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی