ایرنا:عصبانیت ما در اوج است!








واکنش خبرگزاری دولت به تظاهرات دیروز:

عصبانیت ما در نقطه اوج است(تیتر از جنگ خبر)ایرنا

به گزارش ايرنا، عده اي از حاميان موسوي عصر امروز به بهانه بزرگداشت چهلمين روز درگذشت جان باختگان حوادث پس از انتخابات به بهشت زهرا رفتند و حوالي قطعه اي که اين افراد در آن دفن بودند، به تجمع و سردادن شعارهاي سياسي پرداختند.گزارش ايرنا حاکي است، حضور کوتاه ميرحسين موسوي و کروبي درميان تجمع کنندگان، موجب تحريک و تشويق آنان شد، به گونه اي که اين جماعت محدود تصميم به حرکت به سوي مصلي گرفتند.گفتني است، مصلي تهران محلي است که از چندي قبل سايت هاي اينترنتي آن را ميعادگاه برگزاري مراسم به اصطلاح بزرگداشت چهلمين روز درگذشت جانباختگان حوادث پس از انتخابات عنوان کرده و دعوت ميرحسين موسوي براي حضور مردم در اين مراسم را در بوق و کرنا کرده بودند.گزارش خبرنگاران ايرنا از خيابانهاي اطراف مصلي در مرکز شهر نيز حکايت از حضور همين عده و جمعي ديگر که از تغيير محل برنامه به بهشت زهرا با خبر نشده بودند، دارد.بنابراين گزارش ، اين عده با شعارهاي تند سياسي ضمن برهم زدن نظم شهر ، آرامش و امنيت شهروندان را سلب کردند.تجمع کنندگان حامي موسوي پس از مصلي به سوي ميدان ولي عصر (عج) و برخي نقاطديگر شهر حرکت کرده و خيابانهاي شهر را ناآرام نموده و حتي به اموال عمومي و دولتي نيز خسارت هايي وارد کردند.ماموران نيروي انتظامي نيز سعي کردند با آرام کردن وضع، و رفع ترافيک و شلوغي ناشي از حرکت هاي غيرقانوني اين عده، به آرامي آنها را متفرق کنند.مجموعه گزارشهاي دريافتي خبرنگاران ايرنا از سطح شهر و بهشت زهرا (س) حکايت از نارضايتي شديد و عصبانيت بيش از گذشته مردم و عابران از برهم زنندگان نظم تهران دارد.بنابراين گزارشات ،مردم با ابراز تعجب از عدم برخورد جدي با آشوبگران و برهم زنندگان نظم شهر، از انتظار عمومي جامعه براي برخورد با اغتشاشگران و افرادي که ايجاد ناهنجاري به کار هر روزشان تبديل شده سخن مي گفتند.مردم همچنين تاکيد داشتند که برخورد اصلي بايد با آمران و تحريک کنندگان اين آشوب ها صورت پذيرد و آنها هستند که بايد مورد محاکمه قرار گيرند و پاسخگو باشند.اين گزارشها مي افزايد: عصبانيت عامه مردم از شرايط امروز تهران پس از گذشت حدود پنجاه روز از انتخابات، در آستانه رسيدن به نقطه اوج خود است و آنان از تداوم بردباري مسئولين در برخورد با عوامل ناآرامي هاي اخير گله مندند و خواستار برخورد جدي با عوامل و تحريک کنندگان اين حوادث و جلوگيري از تکرار اتفاقاتي از اين دست هستند.

تیغونک

رمز گشایی و ترجمۀ واژه های ناگویای گزارش ایسنا:

منظور از «این افراد» در بند اول گزارش، شهدای مردم، از جمله ندا، سهراب، اشکان، ترانه، محسن، امیر.... است. همچنین منظور از شعارهای سیاسی هم این است: استقلال آزادی جمهوری ایرانی!
در بند دوم از گزارش ایرنا، اصطلاح مبهم «جمعیت محدود» بنظر می رسد که در دانش روانشناسیِ اجتماعی به ترس گزارشگر بر می گردد.
در بند سوم هیچ نکتۀ مبهمی بچشم نمی خورد جز اعتراف به این که «ایرنا» همانند بعضی ها که آرای مردم را دزدیدند، حق و حقوق مردم را زیر پا گذاشت و با وجود این که از مالیات همین «جمعیت محدود» بر سر پا ایستاده است، از اعلام خبر چهلم جانباختگانشان خودداری کرده است و نشریات غیر خودی بارِ ایرنا را بردوش گرفته اند.
در بند چهارم باز هم انزجار و ترس ایسنا از شعار های سیاسی عیان است و با نفرت از آن یاد می کند. البته این خبرگزاری که صداقت و راستگوئیش را از برادر هالۀ نوری اش-دکتر محمود احمدی نژاد- به ارث برده است، نمی گوید و یا نمی خواهد بگوید که شعار سیاسیِ یاد شده این بود: رهبرِ ما قاتله ولایتش باطله!
این خبرگزاری در ادامه ادعا کرده است که اغتشاشگران به اموال عمومی آسیب رسانده اند. البته بر ایرنا حرجی نیست که نشنیده باشد رئیس ناجا همین دو روز پیش بود که فرمود:برخی از افراد نیروی انتظامی به اموال عمومی آسیب رسانده اند که می خواهیم پیگیری(!!!!) کنیم.
ایرنا در گزارش خود می فرماید: ماموران نيروي انتظامي نيز سعي کردند به آرامي آنها را متفرق کنند1 آخ بمیرم برای نیروی انتظامی بهیمن خاطر به عکس های بالای مطلب نگاه کنید تا معنیِ «به آرامی متفرق کردن» را بطور مصور ببینید. همچنین به خبرگزاری صادق ایرنا هم توصیه می کنیم این عکس ها و هزاران عکس دیگر که در سراسر جهان انتشار یافته در آرشیو خود نگهدارند تا در گزارشهای بعدی شان دچار کمبود سند نشوند.
در چند بند پایانی واژۀ «مردم» همانند انشاهای کودکان دبستانی بصورت های زیر تکرار شده است:« عصبانيت بيش از گذشته مردم»،«،مردم با ابراز تعجب از عدم برخورد جدي با آشوبگران»،«مردم همچنين تاکيد داشتند که برخورد اصلي بايد با آمران و تحريک کنندگان اين آشوب ها صورت گیرد»، «عصبانيت عامه مردم از شرايط امروز تهران »،1
باید توجه داشت که منظور از «مردم» در این انشای دبستانی، دستگاه حاکمه و در راس آنها ولی فقیه رئیس جمهور برگزیدۀ ایشان، ایرنا و دستگاه سرکوبگر حکومت شامل سپاه، بسیج، لباس شخص، زبان عربی، پلیس و.... می باشد. بیشترین بخش «مردم » ایرنا، هم بدون تردید، ولیِ فقیه نام دارد!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی