آیا قاضی مرتضوی باید داروی نظافت را سر بکشد

دادستان علیه دادستان / آیا قاضی مرتضوی باید داروی نظافت را سر بکشد؟
تنها یک روز پس از آن که دادستان جدید تهران، پخش تلویزیونی محاکمات را قبل از اثبات جرم غیر قانونی خواند، خبر رسید که 20 فعال سیاسی دربند قرار است آزاد شوند. شایعه تغییر فیروزآبادی و تکذیبیه‏ی نه چندان محکم آن و جداشدن طائب از بسیج، خبرهای متفاوتی از تحرک مهدوی کنی و دیگران نیز نقل می‏شود. سایت الف هم از زبان ِهاشمی رفسنجانی ، مصداق اتم واكمل ولي فقيه را رهبری فعلی می‏داند و هم‏زمان هاشمی برای رفع اتهام و هرگونه شائبه از رئیس قوه قضائیه می خواهد تا به اتهامات خانواده اش رسیدگی کند. همه این وقایع پس از روز قدس رخ داده اند. روزی که میرحسین موسوی در بیانیه سیزدهم خود آن را "نقطه عطفی" در حرکت جنبش سبز دانسته است. ظاهراً همه چیز از شایعه و واقعه، نشان از پیش رفتن طرح هاشمی رفسنجانی است. طرحی که اخبار مربوط به آن با اعلام بی‏خبری احمدی‏نژاد و نه تکذیب آن قوت بیشتری یافته است.
قرائت ِ گزارش کمیته‏ی ویژه در صحن مجلس، تا روز چهار شنبه به تعویق افتاد، تا سایت خبر آنلاین - که از رئیس مجلس بی خبر نیست - دلیل این تعویق را فشارهایی از سوی ِ متهم اصلی پرونده اعلام کند. متهمی که یک مقام ِ سابق قضایی است و برای کتمان حقیقت تلاش می کند. روزنامه های وطن امروز و سایت جهان هم به این مقام سابق قضایی اشارتی کرده اند و او را متهم اصلی واقعه ی کهریزک دانسته اند. خبر آنلاین گفته است که رهبری با این مقام قضایی در خصوص کهریزک تماس گرفته است و تابناک ناگفته های فرمان رهبری در مورد کهریزک را آورده است.
این روزها دستگاه قضایی، در حال خانه تکانی است و مقامات سابق زیاد دارد، اما نام کهریزک و پخش دادگاههای اخیر، بیش از هر کس، یادآورِ نام ِ سعید مرتضوی دادستان ِ سابق ِ تهران است. یک مقام سابق ِ قضایی که می تواند "فشارهایی" را هم به مجلس وارد کند تا گزارش کمیته ی تحقیق به تعویق بیافتد.
یک ماه پیش، علی شکوری‏راد در یادداشتی با عنوان "چه کسی داروی نظافت را سر خواهد کشید؟" گفته بود: "آنان که بیش از آبروی نظام به فکر آبروی مسئولان نظام هستند بیکار ننشسته اند که آبروریزی‏های این ماجرا روز به روز بیشتر شود. آنها به یک داوطلب از جان گذشته نیاز دارند تا ایثار را به کمال برساند و آبرو و جان خویش را یکجا قربانی حفظ آبروی آنان و البته نظام کند. یک نفر باید همۀ مسئولیت را به عهده بگیرد و داروی نظافت را سر بکشد. در سلسله مراتب مسئولیت های بازداشتگاه کهریزک کسی هست که از او بر می‏آید چنین فداکاریی را بکند. کسی که بی علاقه نبوده است همیشه در صف مقدم باشد و مردم او را خوب می شناسند..."

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی